Σχόλια – Ανάλυση κειμένου

Τον διαχωρισμό των δημοτικών τελών από τους λογαριασμούς ρεύματος προανήγγειλε στη βουλή ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον νέο Κώδικα Αυτοδιοίκησης.
Όπως ανέφερε, στο νομοσχέδιο θα προστεθεί διάταξη που προβλέπει την έκδοση προεδρικού διατάγματος ώστε, με τη σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ και των υπουργείων Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, «να υπάρχει σύστημα πληρωμής δημοτικών τελών όχι μέσω της ΔΕΗ, αλλά και με άλλους τρόπους».
Σύμφωνα με τον κ. Λιβανό, σκοπός των ρυθμίσεων είναι ο «διαχωρισμός των τελών από τους λογαριασμούς ρεύματος», που ζητούν τόσο οι ενεργειακές εταιρείες όσο και οι δήμοι.
Στόχος είναι η {εφαρμογή} του νέου συστήματος από την 1η Ιανουαρίου 2028
Μιλώντας αργότερα σε κοινοβουλευτικούς δημοσιογράφους, ο υπουργός Εσωτερικών εξήγησε ότι αρχικά δεν θα υπάρξει αλλαγή στον τρόπο πληρωμής του δημοτικού φόρου. Στόχος είναι η {εφαρμογή} του νέου συστήματος από την 1η Ιανουαρίου 2028.
«Αυτό δεν αλλάζει τίποτα όσον αφορά την είσπραξη, οι ενεργειακές εταιρείες απλά δεν θα εισπράττουν δημοτικά τέλη», εξήγησε. Το νέο σύστημα, με βάση την υφιστάμενη οργάνωση, θα μοιάζει με το σύστημα ΕΝΦΙΑ: θα εκδίδεται μία φορά το χρόνο και θα μπορεί να αποπληρωθεί σε 12 δόσεις. Εξήγησε ότι η {εφαρμογή} δεν θα πραγματοποιηθεί άμεσα γιατί χρειάζεται ένα πληροφοριακό σύστημα και ένας κατάλληλος μηχανισμός.
