ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Νέο σύστημα δημοτικών τελών ανακοίνωσε ο Λιβάνιος – θα τους κόψουν τους λογαριασμούς ρεύματος



Σχόλια – Ανάλυση κειμένου

Νέο σύστημα δημοτικών τελών ανακοίνωσε ο Λιβάνιος – θα τους κόψουν τους λογαριασμούς ρεύματος
Η αποσύνδεση «είναι αίτημα τόσο των ενεργειακών εταιρειών όσο και των δήμων», είπε στη Βουλή ο υπουργός Εσωτερικών. – Τελικά, το σύστημα πρόκειται να εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου 2028.

26 Ιουνίου 2026 – 12:00

Φωτογραφία 0 για Νέο σύστημα δημοτικών τελών ανακοίνωσε ο Λιβάνιος - Θα τους κόψουν τους λογαριασμούς ρεύματος

Τον διαχωρισμό των δημοτικών τελών από τους λογαριασμούς ρεύματος προανήγγειλε στη βουλή ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον νέο Κώδικα Αυτοδιοίκησης.

Όπως ανέφερε, στο νομοσχέδιο θα προστεθεί διάταξη που προβλέπει την έκδοση προεδρικού διατάγματος ώστε, με τη σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ και των υπουργείων Εσωτερικών, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, «να υπάρχει σύστημα πληρωμής δημοτικών τελών όχι μέσω της ΔΕΗ, αλλά και με άλλους τρόπους».

Σύμφωνα με τον κ. Λιβανό, σκοπός των ρυθμίσεων είναι ο «διαχωρισμός των τελών από τους λογαριασμούς ρεύματος», που ζητούν τόσο οι ενεργειακές εταιρείες όσο και οι δήμοι.

Στόχος είναι η {εφαρμογή} του νέου συστήματος από την 1η Ιανουαρίου 2028

Μιλώντας αργότερα σε κοινοβουλευτικούς δημοσιογράφους, ο υπουργός Εσωτερικών εξήγησε ότι αρχικά δεν θα υπάρξει αλλαγή στον τρόπο πληρωμής του δημοτικού φόρου. Στόχος είναι η {εφαρμογή} του νέου συστήματος από την 1η Ιανουαρίου 2028.

«Αυτό δεν αλλάζει τίποτα όσον αφορά την είσπραξη, οι ενεργειακές εταιρείες απλά δεν θα εισπράττουν δημοτικά τέλη», εξήγησε. Το νέο σύστημα, με βάση την υφιστάμενη οργάνωση, θα μοιάζει με το σύστημα ΕΝΦΙΑ: θα εκδίδεται μία φορά το χρόνο και θα μπορεί να αποπληρωθεί σε 12 δόσεις. Εξήγησε ότι η {εφαρμογή} δεν θα πραγματοποιηθεί άμεσα γιατί χρειάζεται ένα πληροφοριακό σύστημα και ένας κατάλληλος μηχανισμός.